Podegrodzie, dnia 16 czerwca 2016r.
Wójt Gminy Podegrodzie
ogłasza nabór
na stanowisko: Młodszy Referent ds. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami w Urzędzie Gminy Podegrodzie
33-386 Podegrodzie 248
Wymagania niezbędne:
Na stanowisku Młodszego Referenta ds. rolnictwa może być zatrudniona osoba, która:
-
jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem postanowień art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
-
ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
-
nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią,
-
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
-
posiada wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa lub leśnictwa,
-
posiada znajomość przepisów prawa z obszaru ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa (ustawa prawo ochrony środowiska, ustawa o ochronie przyrody, ustawa prawo wodne, ustawa o ochronie zwierząt, ustawa o lasach, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa o stosowaniu środków ochrony roślin, ustawa o ochronie roślin, ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) oraz aktów wykonawczych do ustaw, umiejętność ich interpretacji oraz ich wykorzystania do wykonywania zadań.
Wymagania dodatkowe:
-
znajomość ustaw:
1) z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
2) z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
3) z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
4) z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej,
5) z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej,
6) z dnia 25 lutego 2016 roku o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego,
7) z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach,
8) z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
-
znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego,
-
rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, sumienność,
-
umiejętność planowania i organizowania własnej pracy,
-
umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,
-
umiejętność pracy w zespole, komunikatywność,
-
samodzielność i kreatywność.
Do zakresu zadań wykonywanych na tym stanowisku urzędniczym należeć będzie głównie:
I. Zadania wynikające z realizacji obowiązków związanych z gospodarką rolną:
1. Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie:
-
udostępnienie poszkodowanym rolnikom wzoru wniosku o dokonanie szacunku szkód,
-
zbieranie indywidualnych wniosków rolników o dokonanie szacunku szkód,
-
weryfikację pod względem kompletności danych i zasadności wniosków składanych przez rolników o szacowanie szkód,
-
zwrot rolnikom do uzupełnienia wniosków nie spełniających warunków pomocy, wniosków niekompletnych, nie zawierających wszystkich niezbędnych danych lub wymaganych załączników,
-
udokumentowanie wystąpienia na terenie gminy określonego rodzaju niekorzystnego zjawiska atmosferycznego,
-
potwierdzanie danych zawartych we wnioskach rolników o szacowanie szkód dotyczących w szczególności powierzchni gruntów rolnych,
-
prawidłowe szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej na obszarze gminy oraz sporządzenie we współdziałaniu z Kierownikami TZDR indywidualnych protokołów komisji z szacunku szkód,
-
udzielanie wyjaśnień w przypadku powstania nieścisłości w protokołach z szacowania szkód,
-
sporządzanie protokołów urzędu gminy (załącznik nr IV), określających zakres szkód powstałych w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej na terenie gminy i przesłanie ich wraz z wymaganymi załącznikami do przewodniczącego Podkomisji w Nowym Sączu,
-
odbiór potwierdzonych przez Wojewodę Małopolskiego lub osobę upoważnioną, protokołów Komisji o wysokości i zakresie szkód i dostarczanie ich poszkodowanym rolnikom.
2. Współpraca z organami współdziałającym w zakresie ochrony roślin w zakresie rozpowszechniania komunikatów dotyczących ochrony roślin przed: chorobami, szkodnikami i chwastami.
3. Nadzór nad uprawami maku lub konopii włóknistych na terenie Gminy Podegrodzie.
4. Wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopii włóknistych.
5. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zwierząt, a w szczególności wydawanie decyzji administracyjnej dotyczącej wyznaczania rzeczoznawców z terenu Gminy do szacowania wartości rynkowej zwierząt, które wskutek choroby zwalczanej z urzędu, podlegają likwidacji.
6. Sprawy ogólne rolnictwa:
a) doradztwo i oświata rolnicza,
b) gospodarka osuszaczami,
c) współpraca ze służbami doradztwa rolniczego, Izbami Rolniczymi oraz Regionalnymi Oddziałami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Agencji Rynku Rolnego, Małopolskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych, w tym z Inspektoratem Rejonowym, Rejonem Nadzoru Urządzeń Wodnych, Okręgowym Związkiem Hodowców Koni, Okręgową Stacją Chemiczno - Rolniczą, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej.
II. Zadania wynikające z realizacji obowiązków związanych z gospodarką leśną:
-
Współdziałanie i nadzór nad kołami łowieckimi - opiniowanie planu łowieckiego oraz sprawozdanie z wykonania planu.
-
Nadzór nad lasami komunalnymi i terenami zalesianymi.
-
Współpraca ze Starostą i nadleśnictwem w zakresie gospodarki lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych.
III. Realizacja zadań wynikających z realizacji obowiązków wynikających z ustawy o ochronie przyrody:
-
Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
-
Kontrola nasadzeń nałożonych decyzją Wójta.
-
Opracowywanie wniosków o wydanie zezwoleń na usuwanie drzew z nieruchomości będących własnością Gminy Podegrodzie.
-
Opracowywanie kart informacyjnych i przekazywanie ich do publikacji w biuletynie informacji publicznej Urzędu Gminy Podegrodzie.
IV. Zadania wynikające z realizacji obowiązków wynikających z ustawy Prawo Wodne.
-
Prowadzenie całości spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń na pobór żwiru w ramach powszechnego korzystania z wód:
-
wydawanie zaświadczeń,
-
sporządzanie kwartalnych sprawozdań dla RZGW dotyczących ilości wydanych zaświadczeń na pobór żwiru,
-
prowadzenie stosownej korespondencji z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej.
-
Prowadzenie spraw dotyczących sporów wodnych, zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach.
-
Inne zadania wynikające z ustawy – Prawo wodne, spoczywające na jednostkach samorządu terytorialnego.
V. Realizacja zadań w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych:
1. Nadzór nad działalnością spółek, w zakresie:
a) zatwierdzania planu zagospodarowania i regulaminu użytkowania gruntów i urządzeń spółki oraz wprowadzanie w tych planach i regulaminach zmian i uzupełnień uzasadnionych względami gospodarczymi,
b) tworzenie spółki przymusowej, nadawanie jej statutu, wyznaczanie organów spółki, powoływanie organów spółki spośród osób niebędących członkami spółki, a także ustalanie wynagrodzenia dla osób nie będących członkami spółki, wyznaczonych do organów spółki,
c) weryfikacji uchwał pod kątem realizacji prawa do wytoczenia powództwa o uchylenie uchwały spółki.
2. Prowadzenie stosownej korespondencji ze Starostwem Powiatowym w Nowym Sączu oraz zarządem spółki i innymi organami w sprawie działalności spółek działających na terenie Gminy Podegrodzie.
VI. Zadania wynikające z realizacji obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów prawa miejscowego:
-
Realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie:
a) wydawanie zezwoleń dla przedsiębiorców na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
b) wydawanie zezwoleń dla przedsiębiorców na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
-
Wydawanie decyzji na utrzymywanie psów rasy uznawanej za agresywne.
VII. W zakresie planowania i spraw ewidencji księgowej:
-
Przygotowywanie materiałów o wysokości przewidywanych dochodów i wydatków na rok następny do planu budżetu i przekazywanie ich do Skarbnika Gminy.
-
Ewidencjonowanie zaangażowania wydatków budżetowych i przekazywanie informacji na stanowisko księgowości budżetowej w terminach ustalonych zarządzeniem Wójta.
-
Klasyfikacja wydatków strukturalnych ze swojego stanowiska pracy zgodnie z Zarządzeniem Wójta oraz obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie
VIII. W zakresie sprawozdawczości:
-
Sporządzanie informacji, sprawozdań, wykazów danych dla potrzeb sprawozdań statystycznych oraz wykonywanie sprawozdań z własnego zakresu spraw.
-
Przygotowywanie różnego rodzaju danych i udzielanie odpowiedzi na wszelkie zapytania Wójta.
IX.W zakresie udostępniania danych i informacji:
Sporządzanie kart informacyjnych z własnego zakresu czynności celem przekazania do zamieszczenia w publicznym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku.
X. W innych sprawach:
Zastępstwo Kierownika referatu, oraz innych stanowisk wskazanych przez przełożonych w zakresie wszystkich spraw nie wymagających posiadania przez pracownika specjalistycznego wykształcenia kierunkowego, certyfikatów, zezwoleń, poświadczeń lub innych uprawnień wynikających z przepisów prawa.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
praca w budynku Urzędu oraz wykonywanie części obowiązków służbowych poza budynkiem Urzędu na terenie Gminy Podegrodzie,
-
wymiar czasu pracy – 1/2 etatu
-
praca przy komputerze,
-
bezpieczne warunki pracy,
-
praca pod presją czasu i w warunkach stresu.
Informacja czy w miesiącu poprzedzającym planowaną datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
Informujemy, że wskazany wskaźnik był niższy od 6%.
Wymagane dokumenty:
-
list motywacyjny,
-
szczegółowy życiorys zawodowy (CV),
-
kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (wykształcenie),
-
zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego lub oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie kandydata, że cieszy się on nieposzlakowaną opinią,
-
zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku urzędniczym wystawione przez lekarza posiadającego specjalizację w dziedzinie medycyny pracy, dopuszcza się przekazanie kopii ważnego zaświadczenia lekarskiego poświadczonej za zgodność z oryginałem przez kandydata składającego dokumenty aplikacyjne,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, w przypadku gdy podczas danego naboru mają zastosowanie postanowienia art. 13a ust. 2 ustawy a kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa w zatrudnieniu.
Stosownie do postanowień art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202, z późn. zm.) w związku z faktem, iż na wskazanym stanowisku może zostać zlecone wykonywanie czynności związanych z pośrednim udziałem w wykonywaniu władzy publicznej nie przewiduje się dopuszczenia do naboru poza obywatelami polskimi obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne umieszczone w zamkniętej kopercie wraz dopiskiem: „Nabór na stanowisko Młodszego Referenta ds. rolnictwa w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami w Urzędzie Gminy Podegrodzie” należy przesyłać drogą pocztową lub składać osobiście na dzienniku podawczym Urzędu w:
Urzędzie Gminy Podegrodzie
33-386 Podegrodzie 248
(dziennik podawczy znajduje się na parterze Urzędu)
w terminie do dnia 27 czerwca 2016 r. do godz. 1600.
Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
Za datę złożenia dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy Podegrodzie uważa się datę wpływu na dzienniku podawczym.
Dokumenty aplikacyjne wpływające do Urzędu poza ogłoszeniem lub z naruszeniem wskazanych w nim terminów pozostają bez rozpatrzenia.
Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze Komisja Rekrutacyjna powołana do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych oraz weryfikuje terminowość i poprawność ich przekazania. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów oraz dokonaniu oceny danych zawartych w aplikacji i jej zgodności z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Selekcja końcowa kandydatów polega na dokonaniu przez Komisję Rekrutacyjną ostatecznego wyboru kandydatów do zatrudnienia. Komisja Rekrutacyjna dokonuje wyboru kandydatów poprzez zastosowanie następujących metod i technik naboru:
a) rozmowa kwalifikacyjna,
b) egzamin kwalifikacyjny,
c) metoda mieszana (egzamin i rozmowa kwalifikacyjna).
Wybór metody i techniki naboru należy do Komisji Rekrutacyjnej. W przypadku, gdy kandydat nie stawi się na przesłuchanie w wyznaczonym przez Komisję terminie, jego oferta zostaje odrzucona, a fakt ten Komisja odnotowuje w protokole.
O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.
Informacja o wyniku naboru (podobnie jak niniejsze ogłoszenie) będzie umieszczona niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.podegrodzie.pl oraz tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Podegrodzie.
Wójt Gminy Podegrodzie
(-) mgr Małgorzata Gr |