Ogłoszenia o przetargach

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

 
data publikacji:  13-08-2010 | 11:31
data ostatniej modyfikacji:  13-08-2010 | 11:31
ostatnio modyfikowal: Imie Nazwisko
   
Wyjaśnienie - Odbudowa drogi „Osowie Rogi” w m. Podegrodzie 293785 K 13.08.2010

Podegrodzie, dn. 12.08.2010 r.

 

Znak: RII.ZP-341-1-18/10

 

 

 

 

Dotyczy: zamówienia publicznego p.n. „Odbudowa drogi „Osowie Rogi” w m. Podegrodzie 293785 K”.

 

 

W związku z zapytaniem Wykonawcy w sprawie wyjaśnienia treści specyfikacji na Odbudowa drogi „Osowie Rogi” w m. Podegrodzie 293785 KGmina Podegrodzie działając w oparciu o art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) udziela wyjaśnień:

 

Pytanie 1:

Proponujemy zmianę § 2 ust. 1 wzoru umowy poprzez określenie terminu zakończenia robót ilością miesięcy liczoną od dnia podpisania umowy. Nie można bowiem na tym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązać się do wykonania jego przedmiotu w określonym datą terminem. Nie można bowiem na tym etapie stwierdzić kiedy zostanie podpisana umowa. Panujące orzecznictwo w tym zakresie, wskazuje jednoznacznie, ze nie można zobowiązać się co do wykonania przedmiotu zamówienia, którego w danym terminie wykonać nie można z przyczyn technologicznych, jak również nie wiedząc kiedy dojdzie do zawarcia umowy przy ustalonym z góry terminie zakończenia robót.

Odpowiedź:

Ewentualna zmiana terminu zakończenia realizacji zamówienia przewiduje § 14 ust. 6 Załącznik nr 7 – Projekt umowy: Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia spowodowany szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi lub innymi nieprzewidzianymi zdarzeniami.

 

Pytanie 2:

Pytamy Zamawiającego o możliwość określenia daty przekazania placu budowy?

Odpowiedź:

Uwzględniając zapytanie Zamawiający, zmienia w załączniku nr 7 Projektu umowy treść § 4 w ten sposób, że dopisuje się ust. 3 o brzmieniu:

Zamawiający przekaże plac budowy niezwłocznie po podpisaniu umowy na wniosek Wykonawcy”.

 

Pytanie 3:

Czy Zamawiający akceptuje usuwanie wad i usterek w terminie uzgodnionym przez Zamawiającego z Wykonawcą, uwzględniając możliwości technologiczne i reguły sztuki budowlanej?

 

Odpowiedź:

Uwzględniając zapytanie, Zamawiający zmienia w załączniku nr 7 – Projekt umowy treść § 13 ust. 9 w ten sposób, że otrzymuje on nowe brzmienie:

W sytuacji stwierdzenia wystąpienia wad Zamawiający – w porozumieniu z Wykonawcą - ustali w protokole termin na usunięcie wad stwierdzonych w czasie tego odbioru”.

 

Pytanie 4:

Czy Zamawiający akceptuje prawo Wykonawcy do wstrzymania robót w terminie 14 dni od daty wymagalności niezapłaconej przez Zamawiającego faktury Wykonawcy?

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje wstrzymania zapłaty, ponieważ zgodnie z § 10 Załącznika nr 7 - przedmiot umowy rozliczony będzie jednorazowo po wykonaniu robót.

 

Pytanie 5:

Pytamy Zamawiającego o możliwość dodania do wzoru umowy katalogu przyczyn na podstawie, których Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego kar umownych:

Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w następujących okolicznościach:

  1. Za zwłokę w przekazaniu placu budowy oraz uniemożliwiania rozpoczęcia robót w wysokości 0,2 %wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,

  2. Za zwłokę w przeprowadzenia odbioru, w wysokości 0,02% wynagrodzenia brutto, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia następnego po terminie, w którym odbiór powinien zostać dokonany,

  3. Odstąpienia od umowy lub rozwiązanie umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego – w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia zmian wskazanych w piśmie.

 

Pytanie 6:

Czy Zamawiający akceptuje wprowadzenie ograniczenia maksymalnej wysokości kar umownych z jakiegokolwiek powodu do poziomu 10% wartości przedmiotu netto?

Odpowiedź:

Z uwagi na krótki termin realizacji umowy, nie przewiduje się takiej zmiany.

 

Pytanie 7:

Czy Zamawiający akceptuje złożenie oświadczenia podwykonawcy o braku wymagalnych wierzytelności względem wykonawcy dołączonych do faktury zgodnie z § 161 ust. 7 wzoru umowy, a następnie po dokonaniu zapłaty przez Zamawiającego wykonawcy, przedłożenie kolejnego oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu wynagrodzenia umownego?

Przeciwnie rozwiązanie zmuszałoby wykonawcę do kredytowania wykonania zamówienia i podniosło jego cenę.

Odpowiedź:

W związku z krótkim terminem realizacji Wykonawca może ustalić dogodne zasady rozliczeń finansowych z podwykonawcą.

Pytanie 8:

Czy w Związku z powyższym Zamawiający wykreśli z wzoru umowy z § 161 ust. 8?

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje wykreślenia zapisu.

 

 

 

Otrzymują:

  1. adresat

  2. aa

««« powrót
 
Podmioty udostępniające informacje publiczne: URZĄD GMINY PODEGRODZIE