Podegrodzie, dn. 12.08.2010 r.
Znak: RII.ZP-341-1-18/10
Dotyczy: zamówienia publicznego p.n. „Odbudowa drogi „Osowie Rogi” w m. Podegrodzie 293785 K”.
W związku z zapytaniem Wykonawcy w sprawie wyjaśnienia treści specyfikacji na „Odbudowa drogi „Osowie Rogi” w m. Podegrodzie 293785 K” Gmina Podegrodzie działając w oparciu o art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) udziela wyjaśnień:
Pytanie 1:
Proponujemy zmianę § 2 ust. 1 wzoru umowy poprzez określenie terminu zakończenia robót ilością miesięcy liczoną od dnia podpisania umowy. Nie można bowiem na tym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązać się do wykonania jego przedmiotu w określonym datą terminem. Nie można bowiem na tym etapie stwierdzić kiedy zostanie podpisana umowa. Panujące orzecznictwo w tym zakresie, wskazuje jednoznacznie, ze nie można zobowiązać się co do wykonania przedmiotu zamówienia, którego w danym terminie wykonać nie można z przyczyn technologicznych, jak również nie wiedząc kiedy dojdzie do zawarcia umowy przy ustalonym z góry terminie zakończenia robót.
Odpowiedź:
Ewentualna zmiana terminu zakończenia realizacji zamówienia przewiduje § 14 ust. 6 Załącznik nr 7 – Projekt umowy: Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia spowodowany szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi lub innymi nieprzewidzianymi zdarzeniami.
Pytanie 2:
Pytamy Zamawiającego o możliwość określenia daty przekazania placu budowy?
Odpowiedź:
Uwzględniając zapytanie Zamawiający, zmienia w załączniku nr 7 Projektu umowy treść § 4 w ten sposób, że dopisuje się ust. 3 o brzmieniu:
„Zamawiający przekaże plac budowy niezwłocznie po podpisaniu umowy na wniosek Wykonawcy”.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający akceptuje usuwanie wad i usterek w terminie uzgodnionym przez Zamawiającego z Wykonawcą, uwzględniając możliwości technologiczne i reguły sztuki budowlanej?
Odpowiedź:
Uwzględniając zapytanie, Zamawiający zmienia w załączniku nr 7 – Projekt umowy treść § 13 ust. 9 w ten sposób, że otrzymuje on nowe brzmienie:
„W sytuacji stwierdzenia wystąpienia wad Zamawiający – w porozumieniu z Wykonawcą - ustali w protokole termin na usunięcie wad stwierdzonych w czasie tego odbioru”.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający akceptuje prawo Wykonawcy do wstrzymania robót w terminie 14 dni od daty wymagalności niezapłaconej przez Zamawiającego faktury Wykonawcy?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wstrzymania zapłaty, ponieważ zgodnie z § 10 Załącznika nr 7 - przedmiot umowy rozliczony będzie jednorazowo po wykonaniu robót.
Pytanie 5:
Pytamy Zamawiającego o możliwość dodania do wzoru umowy katalogu przyczyn na podstawie, których Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego kar umownych:
„Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w następujących okolicznościach:
-
Za zwłokę w przekazaniu placu budowy oraz uniemożliwiania rozpoczęcia robót w wysokości 0,2 %wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki,
-
Za zwłokę w przeprowadzenia odbioru, w wysokości 0,02% wynagrodzenia brutto, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia następnego po terminie, w którym odbiór powinien zostać dokonany,
-
Odstąpienia od umowy lub rozwiązanie umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego – w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia zmian wskazanych w piśmie.
Pytanie 6:
Czy Zamawiający akceptuje wprowadzenie ograniczenia maksymalnej wysokości kar umownych z jakiegokolwiek powodu do poziomu 10% wartości przedmiotu netto?
Odpowiedź:
Z uwagi na krótki termin realizacji umowy, nie przewiduje się takiej zmiany.
Pytanie 7:
Czy Zamawiający akceptuje złożenie oświadczenia podwykonawcy o braku wymagalnych wierzytelności względem wykonawcy dołączonych do faktury zgodnie z § 161 ust. 7 wzoru umowy, a następnie po dokonaniu zapłaty przez Zamawiającego wykonawcy, przedłożenie kolejnego oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu wynagrodzenia umownego?
Przeciwnie rozwiązanie zmuszałoby wykonawcę do kredytowania wykonania zamówienia i podniosło jego cenę.
Odpowiedź:
W związku z krótkim terminem realizacji Wykonawca może ustalić dogodne zasady rozliczeń finansowych z podwykonawcą.
Pytanie 8:
Czy w Związku z powyższym Zamawiający wykreśli z wzoru umowy z § 161 ust. 8?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje wykreślenia zapisu.
Otrzymują:
-
adresat
-
aa
|