KIEROWNIK REFERATU OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

NABORY ZAKOŃCZONE

 
data publikacji:  21-09-2009 | 09:30
data ostatniej modyfikacji:  21-09-2009 | 09:30
OGŁOSZENIE

Podegrodzie, dnia 21 września 2009 r.

Wójt Gminy Podegrodzie

ogłasza nabór

NA STANOWISKO KIEROWNIKA REFERATU OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

 

w Urzędzie Gminy Podegrodzie

33-386 Podegrodzie 248

 

Wymagania niezbędne:

 

  1. Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
  2. Minimum 4-letni staż pracy (w tym kandydat musi wykazać się co najmniej trzyletnim stażem pracy lub wykonywaniem przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami  na stanowisku objętym procedurą naboru);
  3. Znajomość ustawy o systemie oświaty;
  4. Znajomość ustawy Karta nauczyciela;
  5. Znajomość ustwy Kodeks Pracy;
  6. Znajomość ustawy o samorządzie gminnym;
  7. Znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu biurowego- niezbędny.

 

Wymagania dodatkowe:

 

  1. Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, właściwa organizacja pracy, kreatywność;
  2. Rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, sumienność;

 

Do zakresu zadań na tym stanowisku urzędniczym należeć będzie głównie:

 

  1. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Referatu do zadań, którego należy zapewnienie obsługi finansowej, organizacyjnej i administracyjnej szkół podstawowych, gimnazjum, zespołów szkół, przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest gmina Podegrodzie, a także oddziałów klas „0”,  oraz świetlic szkolnych funkcjonujących na terenie gminy.
  2. Organizowanie prac Referatu w zakresie ustalonym w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy oraz przygotowywanie projektów podziału obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych w komórce organizacyjnej.
  3. Realizacja uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta Gminy oraz zarządzeń organu nadzoru pedagogicznego w części dotyczącej zadań realizowanych przez Referat.
  4. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy w zakresie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu oświaty.
  5. Nadzór nad przygotowaniem projektów budżetu i planów zadań rzeczowych  i inwestycyjnych dla obsługiwanych placówek oświatowych.
  6. Nadzór nad bieżącym monitorowaniem potrzeb finansowych placówek oświatowych.
  7. Sporządzanie analiz realizacji planów dochodów i wydatków placówek oświatowych.
  8. Przygotowywanie wniosków i projektów rozwiązań, które umożliwią zapewnienie warunków i środków do realizacji zadań oświaty.
  9. Realizacja obowiązku gminy w zakresie dostępności sieci szkolnej dla uczniów poprzez zagwarantowanie dowozu dzieci do szkół.
  10. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianego pracownika, przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz terminowe zgłaszanie zapotrzebowania środków budżetowych na ten cel.
  11. Prowadzenie spraw z zakresu działalności niepublicznych szkół lub placówek oświatowych
  12. Nadzorowanie procesu zawierania umów najmu lokali mieszkaniowych i terminowego regulowania należności z tego tytułu.
  13. Prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej (SIO).
  14. Prowadzenie dokumentacji kadrowej dyrektorów placówek oświatowych.
  15. Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.
  16. Nadzór nad prowadzeniem przez podległych pracowników spraw związanych z rozliczeniami z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
  17. Nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

 

w pozostałym zakresie:

 

1)      współpraca i współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie nadzoru merytorycznego i pedagogicznego nad oświatą gminną,

2)      nadzór nad prawidłowym dysponowaniem przez dyrektorów przyznanymi środkami budżetowymi oraz gospodarowanie mieniem,

3)      nadzór i kontrola nad prawidłową realizacją zadań przez placówki oświatowe określonych na danych rok,

4)      sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,

5)      kalkulacja opłat za korzystanie z przedszkoli,

6)      prowadzenie spraw w zakresie nadania stopnia awansu nauczyciela minowanego,

 

Stosownie do postanowień art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458) w związku z faktem, iż na wskazanym stanowisku może zostać zlecone wykonywanie czynności związanych  z pośrednim udziałem w wykonywaniu władzy publicznej nie przewiduje się dopuszczenia do naboru poza obywatelami polskimi obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Wymagane dokumenty:

a) list motywacyjny,

b) szczegółowy życiorys zawodowy (CV),

c) kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,

d) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,

e) zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego lub oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a także oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

f) zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku urzędniczym, wystawione przez lekarza posiadającego specjalizację w dziedzinie medycyny pracy (dopuszcza się przekazanie kopii ważnego zaświadczenia lekarskiego poświadczonej za zgodność z oryginałem przez organ administracji rządowej lub samorządowej),

g) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

h) kopia dowodu osobistego albo oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne umieszczone w zamkniętej kopercie wraz dopiskiem: „Nabór na stanowisko kierownika Referatu Obsługi Placówek Oświatowych”  należy przesyłać drogą pocztową lub składać osobiście na dzienniku podawczym Urzędu w:

Urzędzie Gminy Podegrodzie

33-386 Podegrodzie 248

sekretariat -  I piętro

 

w terminie do dnia 2 października 2009 r. do godz. 1500.

 

Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

Za datę złożenia dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy Podegrodzie uważa się datę wpływu na dzienniku podawczym.

Dokumenty aplikacyjne wpływające do Urzędu poza ogłoszeniem lub z naruszeniem wskazanych w nim terminów pozostają bez rozpatrzenia.

Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze Komisja Rekrutacyjna powołana do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych oraz weryfikuje terminowość i poprawność ich przekazania. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów oraz dokonaniu oceny danych zawartych w aplikacji i jej zgodności  z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.

Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną  w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

Selekcja końcowa kandydatów polega na dokonaniu przez Komisję Rekrutacyjną ostatecznego wyboru kandydatów do zatrudnienia. Komisja Rekrutacyjna dokonuje wyboru kandydatów poprzez zastosowanie następujących metod i technik naboru:

a) rozmowa kwalifikacyjna,

b) egzamin kwalifikacyjny.

Wybór metody i techniki naboru należy do Komisji Rekrutacyjnej. W przypadku gdy kandydat nie stawi się na przesłuchanie w wyznaczonym przez Komisję terminie, jego oferta zostaje odrzucona, a fakt ten Komisja odnotowuje w protokole.

O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.

 

Informacja o wyniku naboru (podobnie jak niniejsze ogłoszenie) będzie umieszczona niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.podegrodzie.pl oraz tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Podegrodzie.

 

(-) inż. Stanisław Łatka

Wójt Gminy Podegrodzie

««« powrót
 
Achiwum BIP Urzędu Gminy Podegrodzie