Zmiana treści siwz zamówienia pn. "Remont drogi gminnej Przez Las w miejscowości Olszana" - 2008-10-29
Podegrodzie, 24.10.2008 r.
Znak: RII.ZP.341-1-22/08
Dotyczy: zamówienia publicznego p.n. „Remont drogi gminnej Przez Las w miejscowości Olszana”
Działając w oparciu o art. 38, ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) w związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy z dniem 24 października 2008 r. oraz w związku z zapisem art. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 4 września 2008 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2008 r., Nr 171, poz. 1058) Zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w poniższym zakresie:
1) zapisy pkt 7.7 – 7.9 otrzymują nowe brzmienie:
7.7 W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieszcza ją stronie internetowej.
7.8 W przypadku, gdy zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
7.9 Informację o przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający umieści na stronie internetowej, na której udostępniona jest specyfikacja oraz poinformuje wszystkich Wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
2) zapisy pkt 14.4 lit. b), f) i g) otrzymują nowe brzmienie:
b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
g) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
3) zapis pkt 18.1, 18.3 i 18.13 otrzymuje nowe brzmienie:
18.1. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, czynności podjętych przez Zamawiającego w postępowaniu oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego.
18.3. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, a w przypadku protestu dotyczącego ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia protest można wnieść w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
18.13. Protest jest ostatecznie rozstrzygnięty:
a) jeżeli nie przysługuje odwołanie – wraz z rozstrzygnięciem protestu przez Zamawiającego lub upływem terminu na jego rozstrzygnięcie,
b) jeżeli nie wniesiono odwołania – z upływem terminu do wniesienia odwołania,
c) w przypadku wniesienia odwołania – z dniem wydania postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze albo wyroku Izby.
4) po pkt 18.13 dodaje się pkt 18.14 i 18.15:
18.14 Wykonawcy przysługuje odwołanie od rozstrzygnięcia protestu dotyczącego:
a) opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
b) wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia,
c) odrzucenia oferty.
18.15 Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię odwołania Zamawiającemu. |