|
Ogłoszenie nr 368177 - 2016 z dnia 2016-12-16 r.
Podegrodzie: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.035.000,00 zł (słownie: trzy miliony trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 339867-2016
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
tak
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Podegrodzie, krajowy numer identyfikacyjny ,
ul. Podegrodzie 248, 33386 Podegrodzie, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 184 459 033, faks , e-mail gmina@podegrodzie.sacz.pl.
Adres strony internetowej (URL): http://www.podegrodzie.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania
z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających
w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.035.000,00 zł (słownie: trzy miliony trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiot zamówienia: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 035 000 zł (słownie: trzy miliony trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
2. Okres spłaty udzielonego kredytu 10 lat.
3. Kredyt uruchomiony będzie w transzach. Wysokość transz i termin ich uruchomienia określone będą według dyspozycji Zamawiającego i przekazywane przez bank na konto Zamawiającego bez konieczności składania odrębnego wniosku kredytowego.
4. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 30 grudnia 2016 r.
5. Karencja w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia kredytu do dnia 30.06.2017 r.
6. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych kalendarzowych okresach obrachunkowych, przy czym w pierwszym okresie obrachunkowym naliczanie odsetek rozpocznie się od dnia jego uruchomienia. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego, rzeczywistego zadłużenia. Odsetki od kredytu podlegają spłacie w terminach miesięcznych do ostatniego dnia miesiąca za dany miesiąc. Ostatnia rata odsetkowa płatna wraz z ratą kapitałową do dnia 15.12.2026 r. Bank do dnia 25-go każdego miesiąca będzie informował kredytobiorcę o wysokości raty odsetkowej za dany miesiąc.
7. Podstawą oprocentowania kredytu będzie zmienna stopa procentowa ustalona na podstawie stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1M) i stała marża banku w stosunku rocznym przedstawiona w ofercie. Co oznacza, że zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczone za okres od 1- go do ostatniego dnia każdego miesiąca i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1- go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, przy czym również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień wypłat transz kredytu.
8. Marża Wykonawcy obejmująca wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe jest stała w umownym okresie kredytowania. Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych, nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.
9. Zamawiającemu przysługuje prawo do;
1) przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, lub do odroczenia terminu spłaty ustalonych rat kapitału i odsetek albo do zmiany terminu ostatecznej spłaty kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych opłat,
2) niewykorzystania kredytu w pełnej kwocie – bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat.
W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
10. Prowizja od zmian w umowie w wysokości 0,00% wartości dokonywanej zmiany.
11. Spłata kredytu nastąpi w 20 ratach płatnych w terminach.
|
lp.
|
data
|
raty
|
|
1.
|
30.06.2017 r.
|
151 750 zł
|
|
2.
|
15.12.2017 r.
|
151 750 zł
|
|
3.
|
30.06.2018 r.
|
151 750 zł
|
|
4.
|
15.12.2018 r.
|
151 750 zł
|
|
5.
|
30.06.2019 r.
|
151 750 zł
|
|
6.
|
15.12.2019 r.
|
151 750 zł
|
|
7.
|
30.06.2020 r.
|
151 750 zł
|
|
8.
|
15.12.2020 r.
|
151 750 zł
|
|
9.
|
30.06.2021 r.
|
151 750 zł
|
|
10.
|
15.12.2021 r.
|
151 750 zł
|
|
11.
|
30.06.2022 r.
|
151 750 zł
|
|
12.
|
15.12.2022 r.
|
151 750 zł
|
|
13.
|
30.06.2023 r.
|
151 750 zł
|
|
14.
|
15.12.2023 r.
|
151 750 zł
|
|
15.
|
30.06.2024 r.
|
151 750 zł
|
|
16.
|
15.12.2024 r.
|
151 750 zł
|
|
17.
|
30.06.2025 r.
|
151 750 zł
|
|
18.
|
15.12.2025 r.
|
151 750 zł
|
|
19.
|
30.06.2026 r.
|
151 750 zł
|
|
20.
|
15.12.2026 r.
|
151 750 zł
|
12. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, spłata nastąpi w dniu roboczym następnym po terminie określonym w umowie kredytu.
13. Do wyliczenia odsetek w ofercie, Bank winien założyć, że rok liczy 365 dni, natomiast rok przestępny 366 dni.
14. Wyliczenie ceny kredytu winno być zgodne z terminami wskazanymi w SIWZ i jak zostało to zaznaczone jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w dniu roboczym następnym po terminie określonym w umowie kredytu.
15. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
16. Skarbnik złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej stanowiących zabezpieczenie umowy kredytowej.
17. Gmina przed uruchomieniem kredytu/transz kredytu przedłoży dyspozycję uruchomienia kredytu/transz kredytu na formularzu bankowym.
18. Wysokość i termin spłaty kredytu lub poszczególnych rat kredytu mogą być zmienione w drodze jednostronnego oświadczenia Zamawiającego wyrażonego na piśmie, bez dodatkowych prowizji i opłat, za wyjątkiem wydłużenia ostatecznego terminu spłaty kredytu lub przesunięcia terminu spłaty raty o więcej niż 3 miesiące, co wymaga zgodnego oświadczenia stron wyrażonego w formie pisemnego aneksu do umowy i które jest możliwe, bez dodatkowych prowizji i opłat, jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach – przede wszystkim w razie zagrożenia naruszeniem przez Zamawiającego przepisów ustawy o finansach publicznych. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Zamawiający nie przewiduje raty balonowej.
19. Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, wraz ze SIWZ zamieszcza się na stronie internetowej następujące dokumenty:
1) sprawozdanie Rb-27S, Rb-28S, Rb-PDP, RB-NDS, RB-N, RB-Z za 2015 rok,
2) sprawozdanie Rb-27S, Rb-28S, Rb-PDP, RB-NDS, RB-N, RB-Z za III półrocze 2016 roku,
3) sprawozdanie roczne z wykonania budżetu za 2015 rok,
4) sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2016 roku,
5) opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie:
- projektu budżetu na 2016 rok;
- sfinansowania deficytu budżetowego na 2016 rok;
- możliwości spłaty przedmiotowego kredytu długoterminowego;
6) uchwała budżetowa na 2016 rok,
w/w dokumenty dostępne są na stronie internetowej
http://bip.podegrodzie.pl/pl/60371/1/sprawozdanie-z-wykonania-budzetu-gminy-za-2015-rok.html
http://bip.podegrodzie.pl/pl/60674/1/sprawozdanie-z-wykonania-budzetu-gminy-za-iii-kwartal-2016-roku.html
http://bip.podegrodzie.pl/pl/60612/1/sprawozdanie-z-wykonania-budzetu-gminy-za-i-polocze-2016-roku.html
http://bip.podegrodzie.pl/pl/60241/1/projekt-uchwaly-budzetowej.html
http://bip.podegrodzie.pl/pl/60300/1/uchwala-budzetowa-na-2016-rok.html
20. Gmina Podegrodzie nie posiada żadnych powiązań kapitałowych i organizacyjnych z innymi podmiotami tj. nie posada żadnych udziałów lub akcji.
21. Gmina nie posiada zaległości z tytułu podatków i składek ZUS.
22. Gmina Podegrodzie udzieliła nast. poręczeń;
|
Numer
umowy
|
data zawarcia umowy
|
przedmiot zabezpieczenia
|
dane wierzyciela
|
wartość zabezpieczenia
|
termin wygaśnięcia poręczenia/gwarancji
|
|
900/2014/Wn06/OA-tr-ku/P
|
29.12.2014
|
poręczenie dla Biblioteki Gminnej w Podegrodziu na realizację zadania pn. Budowa budynku Biblioteki Gminnej w Podegrodziu
|
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
|
1 182 140,00
|
31.03.2030
|
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT312045.81
Walutapl
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Bank Spółdzielczy w Podegrodziu, sekretariat@bspodegrodzie.pl, Podegrodzie 223, 33-386, Podegrodzie, kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa: PL
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: tak
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 412904.66
Oferta z najniższą ceną/kosztem 412904.66
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 574484.57
Waluta: zł
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
|